Hyundai este un titan al industriei: ce arată datele despre producătorul auto

de: Andrei Tilimpea
26 04. 2023

Hyundai Motor Group este foarte probabil să depășească Toyota în câștigurile din primul trimestru din acest an pentru prima dată, potrivit estimărilor industriei de miercuri.

Mărcile Hyundai și Kia ale gigantului auto sud-coreean au înregistrat un profit combinat de 6,5 trilioane de woni (4,8 miliarde de dolari) în primele trei luni ale acestui an.

Este o cifră record pentru producătorul de automobile, depășind profiturile operaționale estimate de 5,98 trilioane de woni ale rivalului său Toyota, primul producător de automobile din lume în ceea ce privește vânzările.

Anul trecut, Hyundai Motor Group a vândut 8,48 milioane de mașini, devenind al treilea producător de automobile la nivel global, după Toyota și Volkswagen. Toyota a vândut 104,8 milioane de vehicule în aceeași perioadă.

Perspectivele optimiste au venit după ce Hyundai și Kia au publicat câștiguri record în rapoartele lor privind câștigurile din primul trimestru din această săptămână.

Hyundai a declarat că a înregistrat profituri operaționale record de 3,6 trilioane de woni în primul trimestru, o creștere de 86,3% față de un an în urmă. A vândut peste 1 milion de vehicule, în creștere cu 13,2% față de anul precedent. Vânzările au crescut, de asemenea, cu 24,7%, până la 37,8 trilioane de woni, în mare parte datorate creșterii vânzărilor de vehicule utilitare sport, inclusiv Tucson și Santa Fe, precum și de la marca sa premium Genesis.

Afiliatul său mai mic, Kia, a văzut profiturile operaționale explodând cu 78,9%, până la 2,87 trilioane de woni, comparativ cu un an mai devreme. A vândut 768.251 de unități, o creștere de 12 la sută. În Coreea, producătorul de automobile a înregistrat o creștere de 16,5% a vânzărilor la 141.749 de unități. A vândut 626.511 de unități pe piețele globale, în creștere cu 11,1% față de anul precedent.

Performanța stelară a Kia a venit după creșterea vânzărilor de SUV-uri mai mari foarte profitabile, inclusiv Carnival, Sportage și Sorrento, precum și o redresare a proviziilor de cipuri.

„Piețele din Coreea, SUA și India au înregistrat o creștere de 5,6% în primul trimestru, ceea ce a condus la o creștere a cotei de piață globală a Kia la 4%”, a declarat Lee Hae-in, liderul echipei de relații cu investitorii la Kia Motors, în timpul unei conferințe.

Perspective optimiste

Vânzările de mașini curate, inclusiv vehicule electrice și hibride, au crescut cu 21,1% la 133.000 de unități în primele trei luni ale acestui an, datorită lansărilor de mașini noi, inclusiv Sportage Hybrid și Plug-in Hybrid.

Cele trei piețe cheie de vehicule electrice au înregistrat o creștere a cotelor de piață – 32% în Coreea, 36% în Europa de Vest și 14% în SUA.

Anul acesta, Kia își propune să vândă până la 250.000 de unități, o creștere cu 57% față de anul anterior, pentru a ocupa 8% din cota de piață globală a vehiculelor electrice, cu viitoarele game de vehicule electrice EV6, Niro EV și EV9.

Întrebat despre impactul Legii de reducere a inflației din SUA, Joo Woo-jeong, vicepreședinte la Kia Motor, a spus că, deși EV6 și Niro EV nu sunt eligibile pentru a primi credite fiscale în SUA, gamele Kia de EV nu și-au pierdut avantaj competitiv, deoarece multe modele rivale au fost, de asemenea, scoase de pe lista de subvenții.

Chevrolet Bolt EV de la General Motors și Lexus UX Electric nu au făcut parte din lista de credite fiscale din SUA care a fost anunțată pe 18 aprilie.

„Dar înainte de a finaliza construcția unei fabrici de producție de vehicule electrice în SUA (până în 2026), compania intenționează să extindă vânzările de leasing. Dar dacă nu funcționează, o politică suplimentară de stimulente (de reducere a prețurilor mașinilor) va fi pusă la dispoziție clienților”, a spus Joo.

Pornind din Mexic și China, Kia intenționează să-și intensifice strategia de electrificare prin transformarea instalațiilor de producție auto existente și în fabrici de vehicule electrice. A sugerat că fabrica sa mexicană va fi o bază de producție de vehicule electrice pentru America de Nord.

Producătorul auto a subliniat importanța strategică a pieței chineze de vehicule electrice. Un nou model EV va fi produs în fiecare an până în 2030, iar EV5 va fi lansat în China la sfârșitul acestui an. Intenționează să facă ca mașinile EV să ocupe mai mult de 20% din gama totală din China până în 2025.